Mijn favoriete gamewebsite Bashers zette vrijdag 29 oktober een werkelijk briljante video online. In deze minidocumentaire vertelt de 19-jarige maker van indiegames Jan Willem Nijman hoe hij tot zijn enorme productie komt: binnen een week maakt vanuit het niets een goede game. Waar haalt Nijman de inspiratie vandaan om Super Crate Box en The Gutter te kunnen maken?
Speciale vermelding voor het team dat deze minidocu heeft gemaakt. Je komt op internet niet vaak zulke authentieke interviews tegen. Het gelikte video-interview waarin elke stotter of verspreking wordt weggemonteerd doet het waarschijnlijk beter bij het grote publiek: ik kijk liever naar onderstaande video omdat de ‘echtheid’ van Nijman behouden is. En bovendien, het is een goed interview.
Plaats comments op de video niet hieronder, maar haak in op de discussie op Bashers.
Camera, montage en geluid: Bram Ruiter
Interview en research: Noël Hamer, Jesse Zuurmond
Muziek: Jan Willem Nijman, The Lazers
Nijman geeft zijn games uit met zijn bedrijfje Vlambeer.
Binnenkort overigens weer een artikel voor Bashers uit eigen pen.
We all have to start at the beginning, so true but this starts in the passed, why?
We all played for example Super Crate Box 15 years ago and that has NO future anymore at all. So why wasting time and having a illusion it is still great?
Go start and learn real programming if you are into making games. Try Unity or Torque and come back with some real stuff.
This you have here shown, my 12 year old son made already a while ago..
Be good isn’t enough, to make real money and not wasting student money in this genre means starting with a new idea and not trying to invent the wheel again, as you do.
If you are not able to use your fantasy as it, don’t start by wasting your life in this.